کلبه مشاوره رضا جدیدی مشاوره تلفنی و برنامه ریزی تحصیلی و کنکور - جملات انگیزشی کنکور: عکس نوشته ها این جملات را هیجانی تر می کنند

مشاوره تلفنی و برنامه ریزی تحصیلی و کنکور


راه های ارتباطی با رضا جدیدی: شماره تلفن ثابت: 34774341-086 شماره تلفن همراه: 09189580918

جملات انگیزشی کنکور: عکس نوشته ها این جملات را هیجانی تر می کنند

چرا در بیان جملات انگیزشی از عکس های مرتبط استفاده می کنند؟ مثلا چرا یک جمله انگیزشی را به صورت عادی روی یک کاغذ سفید نمی نویسند؟ تصویر زیر را در نظر بگیرید. این جمله انگیزشی را روی یک عکس قرار داده اند که به آن عکس نوشته می گویند».
 توصیه می کنم به عنوان پیش نیاز، مطلب «تحلیل جملات انگیزشی+ رفع ابهام تفکرات غلط» را مطالعه کنید.
ما تا به امروز آموخته ایم که وقتی در مسیر کنکور، بی انگیزه می شویم و نمی توانیم برنامه درسی مان را اجرا کنیم؛ یک یا چند مشکل داریم که باید آن ها را حل کنیم.
این موضوع برای ما تبدیل به قانون شده است که خواندن جملات و کتاب های انگیزشی و حتی استفاده از عکس نوشته ها، تاثیری بر افزایش انگیزه مان ندارد و در بهترین حالت باعث هیجانی شدمان می شود ولی این سوال مطرح است که چرا عکس نوشته های انگیزشی تاثیر قوی تری دارند و مدت زمان بیشتری باعث هیجانی بودن دانش آموز یا داوطلب کنکور می شوند که در این مطلب به بررسی چرایی این پرسش می پردازم.
جمله انگیزشی برای کنکور به صورت عکس نوشته
 استفاده از عبارت«جملات انگیزشی» نادرست است و به جای آن بهتر است که از واژه «جملات هیجانی» استفاده شود ولی چون عادت کنکوری ها به عبارت اول است بنابراین از من بپذیرید که در سراسر این متن از همان عنوان اول استفاده نمایم.
وقتی عبارت «جملات انگیزشی کنکور» را مشاهده می کنید شاید این سوال مطرح شود که مگر کسی برای کنکور جمله انگیزشی گفته است؟ اما موضوع این نیست؛ بلکه بایستی بدانید برای تهیه عکس نوشته های انگیزشی قوانین مشخصی وجود دارد که باعث می شود یک جمله انگیزشی ثابت را با دو تصویر متفاوت، برای دو قشر مختلف استفاده کرد. برای واضح شده این صحبت ها به توضیح زیر توجه کنید:
برای آنکه بتوانیم اثر وجود عکس در جمله انگیزشی را بررسی کنیم از یک آزمایش ساده استفاده می کنم. ویدیو کلیپ زیر که برایتان آماده کرده ام دارای جملات انگیزشی یکسان همراه با موسیقی مشابه هستند ولی جملات انگیزشی، یک بار با عکس و یک بار بدون عکس آورده می شوند تا بتوانید تاثیر عکس بر هیجانی تر شدن این جملات را به صورت عملی درک کنید.
[
]
آنچه در این آزمایش ساده به خوبی مشخص می شود آن است که تصاویر پس زمینه ی جملات انگیزشی، نقش پُر رنگی در هیجان زده کردن خواننده داشته و استفاده از تصاویر، باعث قوی تر شدن اثر هیجانی آن جمله می شود به شرط آنکه تصویر انتخاب شده سه ویژگی داشته باشد:
1. تصویر استفاده شده در پس زمینه جمله انگیزشی باید کامل مرتبط با موضوع جمله باشد. مثلا برای جمله «هدف محکوم به تسلیم شدن است زیرا شکارچی، برای شکار کردن کوتاه نمی آید» استفاده از تصویر شیری که به دنبال آهویی افتاده یا عقابی که در بالای سر شکار خودش در حال پرواز است خیلی موثرتر از استفاده از تصویر یک مار است که می خواهد موشی را شکار کند. 
2. تصویر باید خیلی واضح باشد؛ استفاده از تصاویر گنگ و نامفهوم که نیاز به فکر کردن برای درک کردنش دارد، باعث کاهش اثرگذاری می شوند. به طور مثال استفاده از تصاویر 1000 عقاب که شکل یک انسان را ایجاد کرده اند به طوری که در نگاه اول قابل تشخیص نباشد کمتر از تصویر یک عقاب در حال پرواز، اثر می گذارد.
3. تصویر برای مخاطب هدف کاملا شخصی سازی شده باشد. به طور مثال وقتی قرار است کسی جمله انگیزشی برای کنکوری ها آماده کند بهتر است که از تصاویر انیشتین، ادیسون، آنتونی رابینز و سایر افراد مشهور استفاده کند زیرا مخاطب این جمله های انگیزشی افراد عاشق علم و مطالعه هستند و قطعا دیدن عکس این افراد باعث هیجانی تر شدن شان می شود.
انتخاب تصویر به قدری در اثر بخشی آن جمله انگیزشی اثر دارد که برخی ها شروع به تولید مطالبی با عنوان های شبیه به «جملات انگیزشی کنکور ویژه متولدین مرداد» می کنند و در این مطالب از تصویر شیر استفاده می کنند زیرا  شیر، نماد فردی است که در مرداد ماه متولد شده است و چون ذهنیت این فرد نسبت به شیر، مثبت است به همین جهت استفاده از تصویر شیر در پس زمینه جملات انگیزشی می تواند به بار هیجانی آن برای فردی که در مرداد ماه متولد شده است، اضافه کند.
این توضیحات را دادم که بگویم، مغز ما انسان ها، با دیدن عکس ها، پیوندهای احساسی و مفهومی برقرار می کند و هر تصویر می تواند نمایانگر مفاهیم متنوعی باشد در نتیجه اگر از علم برای تولید عکس نوشته های انگیزشی که به منظور هیجانی کردن دانش آموزان یا داوطلبان کنکور استفاده شود، قطعا هیجان بهتری می توان منتقل کرد هرچند جمله اصلی که «وقتی انگیزه تان را از دست می دهید یک یا چند مشکل وجود دارد که باید حل شوند و خواندن و تماشای هزاران عکس نوشته، باعث برطرف شدن آن مشکل نمی شود» سرجای خودش است و دیر یا زود آن دانش آموز یا داوطلب کنکور متوجه می شود که تماشای عکس نوشته ها، باعث بالا رفتن انگیزه اش نمی شود.
بنابراین آموختیم که تصاویر برای انسان ها دارای مفاهیم مشخص است و مغز با تماشای آن تصاویر، مفاهیم عاطفی و مفهومی را برقرار می کند که باعث تقویت اثر هیجانی آن جمله انگیزشی می شود؛ مثلا دیدن تصویر انسانی که در حال بالا رفتن از روی یک کوه بلند است نشان دهنده استقامت، زحمت کشیدن و توانایی انجام کار است. در جدول زیر نمونه هایی از این نشانه گذاری ها را مشاهده می کنید. 
نماد های تصویری در جملات انگیزشیبرداشت های عاطفی، مفهومی مغز از این تصاویر
پُل روی ابرها تلقین توانایی عبور از مشکلات، تلقین زندگی ایده آل و رویایی
 عقاب، شاهین، شیر و سایر حیوانات شکاری تلقین جنگ جویی، تلقین عصبانیت و خشم نسبت به کاری که باید انجام دهیم و تلقین بال پرواز داشتن برای دست یافتن به هر چیزی
 کوه و قله  تلقین برتری داشتن نسبت به هدف و تلقین قدرت بدست آوردن هر هدفی
 انیشتین و سایر بزرگان تلقین علمی بودن جمله انگیزشی و جواب گرفتن از آن جمله در صورت اجرایش
 ساعت و زمان تلقین قدرت سوار شدن بر زمان
 پرش از روی دره ها تلقین توانایی انجام هر کاری 
 وسایل ورزشی تلقین جنگ جو بودن و مبارزه 
 ابر و آسمان تلقین داشتن رویا و آرزو 
 ورزشکاران و قوی هیکل ها تلقین قدرت و زور 
قطعا می شود، سطرهای جدول فوق را ادامه داد و در مورد نمادهای دیگری که باعث تلقین های متفاوتی در انسان می شود نیز صحبت کرد ولی نکته مهم این است که موضوع این تلقین ها خیلی خوب و جذاب است مثلا وقتی کسی تصویر یک عقاب را می بیند و حس جنگ جو بودن به او دست می دهد که خیلی بهتر می تواند درس بخواند و وقتی به همین سادگی می شود او را برای درس خواندن تحریک کرد چرا باید بگوییم که استفاده از جملات انگیزشی اشتباه است؟ برای پاسخ به این پرسش، نیاز به یادآوری سه مورد است:
یادآوری اول: وقتی دانش آموز یا داوطلب کنکور، شروع به خواندن جملات انگیزشی می کند، کم کم میزان اثرگذاری هیجانی این جملات کم می شود و کار به جایی می رسد که او بیان می کند که با خواندن این جملات دیگر انگیزه نمی گیرم؛ پس حتما مشکلم خیلی جدی است که با خواندن این جملات بازهم پیشرفت نمی کنم و انگیزه ای در من ایجاد نمی شود.
تصویر زیر، یک طرح واره از اتفاقی است که وقتی دانش آموز یا داوطلب کنکور به جای حل مشکل بی انگیزگی و پیدا کردن ریشه های آن، سعی می کند با خواندن جملات انگیزشی به شرایط بهتری برسد.
مداومت در خواندن جملات انگیزشی باعث کمرنگ شدن اثر هیجانی این جملات می شود.
یادآوری دوم: در مطلب «کلیپ انگیزشی برای کنکوری ها (فیلم + نقد و بررسی)» به طور کامل در مورد نحوه ساخته شدن این کلیپ ها صحبت کرده ام و به این نتیجه رسیدیم که این مدل فیلم ها به جای آنکه باعث انگیزه شوند، هیجانی کوتاه مدت را ایجاد می کنند و پس از بین رفتن اثر آن کلیپ، فرد به حالتی مشابه قبل یا حتی بدتر از قبل می رسد زیرا فکر می کند که با این کلیپ هم نشده که انگیزه بگیرد در نتیجه، نیاز به کلیپ های دیگر دارد؛ حال آنکه اساس و روش فکری او غلط است.
یادآوری سوم: در کلیپ های انگیزشی سعی می کنند از صدا، موسیقی و تصاویر متحرک برای افزایش هیجان زدگی استفاده کنند. معمولا در این کلیپ ها با نمایش ورزشکار، دوچرخه سوار، موتور سوار یا فردی که در یک ماشین پرسرعت است و استفاده از موسیقی که در حین تماشای کلیپ انگیزشی، پخش می شود کاملا به بار هیجانی آن فیلم اضافه می کند و باعث بالا رفتن ضربان قلب، تنگ شدن مردمک چشم و حس بیقراری می شود. برای اینکه بتوانیم این موضوع را بار دیگر بررسی کنیم، یک آزمایش ساده انجام می دهیم:
دو ویدیو کلیپ زیر، دارای تصاویر کامل مشابه، مدت زمان یکسان و ترتیب نمایش تصاویر شبیه به هم هستند ولی موسیقی که روی ویدیو کلیپ اول قرار داده ام، یک موسیقی آرامش بخش است در حالیکه موسیقی ویدیو کلیپ دوم کاملا هیجان آور است. این آزمایش ساده به خوبی نشان می دهد که موسیقی موجود روی کلیپ های انگیزشی، به چه صورت باعث تحریک هیجانی یک دانش آموز یا داوطلب کنکور می شود. این دو ویدیو کلیپ را تماشا کنید:
ویدیو کلیپ اول؛ دارای تصاویر، جمله نوشته های انگیزشی همراه با موسیقی آرام بخش:
[
]
ویدیو کلیپ دوم؛ دارای تصاویر، جمله نوشته های انگیزشی  مشابه با ویدیو کلیپ اول ولی با موسیقی هیجان آور:
[
]
همانطور که ملاحظه نمودید، عکس نوشته ها، وقتی باعث تحریک بیشتر می شوند که همراه با یک موسیقی هیجانی باشند و استفاده از موسیقی آرام و خواب آور، تاثیرگذاری آن ها را کم رنگ می کند. این آزمایش ساده نشان می دهد که گوش دادن به کلیپ های انگیزشی یا خواندن عکس نوشته ها تاثیری بر انگیزه ندارد و هر آنچه تا به امروز گُمان می کردید انگیزه است فقط حالتی هیجانی بوده که باعث واکنش هایی مثل تنگ شدن مردمک چشم، افزایش فشار خون، گره کردن دست ها می شده است.
تمایل دارم صفر تا صد رفتار یک دانش آموز کنکوری را در هنگام خواندن عکس نوشته ها بررسی کنیم:  فرض کنید که یک دانش آموز برای اولین بار در زندگی اش تصمیم دارد در گوگل عبارت «جملات انگیزشی کنکور» را جست و جور کند و شروع به تماشای عکس نوشته های مرتبط با این موضوع نماید. 
با خواندن آن جملات و تماشای عکس های مرتبط با آن، رفته رفته این دانش آموز به درجه بالاتری از هیجان می رسد و در شرایطی است که کاملا قادر به مطالعه و اجرای برنامه می باشد. او یک بازخورد مثبت به مغز می فرستد و مغزش این رفتار را به این صورت کُد گذاری می کند: «خواندن عکس نوشته های انگیزشی باعث افزایش انگیزه و انرژی گرفتن برای انجام برنامه کنکوری می شود.»
مسلم است که بالا و پایین شدن هورمون های بدن انسان، طولانی مدت نیست و پس از گذشت چند دقیقه تا چند ساعت، کاملا بی اثر شده و از بین می روند. پس آن دانش آموز، با خواندن هر جمله انگیزشی، هیجان زده می شود و این هیجان برای مدت کوتاهی باقی می ماند.
بنابراین او برای آنکه سطح هیجانی خودش را طولانی تر از این مقدار کند، شروع به تکرار آن جملات انگیزشی در ذهنش می نماید به طوری که با تلقین آن جمله در درون خودش؛ مجدد حالت های فیزیولوژیک مثل تنگ شدن مردمک چشم و تمایل به انجام برنامه، ایجاد شوند و او بتواند به درس خواندن ادامه دهد و به هر زحمتی که شده، آن روز را سپری می کند.
این دانش آموز در روزهای بعدی، هرگاه که سطح انگیزه خودش را خوب نمی داند، تصمیم می گیرد از همان فرمول قبلی پیروی کند و عکس نوشته بخواند؛ اما روز به روز یک قاعده تغییر می کند: «هرچه جملات و عکس نوشته های بیشتری می خوانم؛ کمتر انگیزه می گیرم و انگار مثل روز اول باعث انگیزه ام نمی شود و فکر کنم باید جملات بیشتری بخوانم». مشابه این عبارت را از زبان افرادی که معتاد به مواد مخدر هستند نیز می شنویم که می گویند: «مصرف مواد، مثل بار اول لذت بخش نیست، گمان کنم باید مقدار بیشتری مصرف کنم تا به آن لذت اولیه برسم».
داوطلب کنکور مورد نظر در روزهای بعدی، دوباره نیاز به خواندن جملات انگیزشی پیدا می کند و همان روند بالا تکرار می شود اما طبق توضیحات یادآوری اول همین مطلب، کم کم اثرات جملات انگیزشی همراه باعکس نیز، کمتر می شود و بالاخره بعد از مدتی، دانش آموز یا داوطلب کنکور از این روش نتیجه نمی گیرد و ممکن است یکی از دو حالت زیر را نشان دهد:
1. اکثر کنکوری ها در این وضعیت می گویند: مشکلاتم خیلی اساسی و بزرگ هستند که قوی ترین جملات انگیزشی روی من اثر نمی گذارند و با اینکه هر روز دارم چند صد جمله انگیزشی می خوانم اما انگار هیچ اثری ندارند. قبلا خیلی بهتر بودم چون با خواندن 10 جمله انگیزشی، کل روز را درس می خواندم ولی الان هرچقدر می خوانم هیچ تاثیری ندارد.
2. تعداد ناچیزی از کنکوری ها دراین وضعیت می گویند: خواندن جملات انگیزشی باعث چه تغییری در مغز من می شود؟ و با همین سوال، شروع به بررسی می کند تا متوجه شود که این روش، هرگز برای کنکور که یک آزمون بلند مدت است، هیجانی زندگی کردن، جواب نمی دهد. 
این نمادهای به کار گرفته شده در عکس نوشته های انگیزشی درست است که باعث تلقین قدرت، یادآوری هدف، جنگ جو بودن، مبارزه، استقامت و ... می شود ولی همانطور که در یادآوری اول بیان شد، تاثیر این نماد ها، همیشگی نیست و در هر بار استفاده از عکس نوشته های انگیزشی، این اثر کمرنگ تر می شود. 
هرچه فرد، تمایل بیشتری به انگیزه گرفتن با عکس نوشته ها پیدا کند در واقع، اثر آن مفاهیم زیبا را بعد از چند بار جمله خوانی، کمرنگ می کند. به طور مثال اگر روزی 50 بار در 50 عکس نوشته انگیزشی به مفهوم جنگ جو بودن اشاره شود نسبت به این موضوع سیر می شوید و این مفهوم کارکرد اولیه خودش را از دست می دهد.
می بایست به یاد بیاوریم که استفاده از عکس ها در پس زمینه جملات انگیزشی فقط باعث پیوند برقرار کردن مغز با مفاهیم قوی می شود و از این رو تاثیر هیجانی جمله انگیزشی با پس زمینه تصویری بسیار قوی تر از جمله انگیزشی بدون تصویر است اما در نهایت، هر دو مدل باعث انگیزه نمی شوند و فقط میزان هیجانی که عکس نوشته تولید می کند، بیشتر از هیجان جمله بدون تصویر است.
اگر به سابقه ذهنی خود برگردید متوجه می شوید که تماشای کلیپ انگیزشی بسیار تاثیرگذارتر از صوت های انگیزشی و این صداها موثرتر از خواندن عکس نوشته های انگیزشی و همچنین عکس نوشته ها قوی تر از خواندن جملات انگیزشی بدون تصویر هستند.
تماشای یک ویدیوی انگیزشی باعث پردازش تصویر، تحلیل جملات، صوت هیجانی گوینده، موسیقی ضرب آهنگی و ارتباط مفهومی بین تصاویر است در حالی که خواندن یک عکس نوشته انگیزشی فقط به پردازش تصویر و جمله خلاصه می شود و یک جمله معمولی فقط پردازش جمله را دارد.
خلاصه این مطلب به صورت زیر می شود:
1. استفاده از عکس در پس زمینه جملات انگیزشی باعث افزایش بار هیجانی آن جمله می شود.
2. تماشای عکس نوشته ها با وجود اینکه تاثیر قوی تری نسبت به جمله انگیزشی معمولی دارد، ولی باز هم این تاثیر همیشگی نیست و پس از گذشت مدت کوتاهی، آن دانش آموز یا داوطلب کنکور به شرایط قبلی خودش بر می گردد.
3. اکثر کنکوری ها، پس از مدتی که با جملات و عکس نوشته های انگیزشی به وضعیت نرمالی نمی رسند؛ خود را مقصر می دانند و به شخصیت خودشان حمله کرده و نا امید می شوند در حالیکه این روش کار نمی کرده است.

چهارشنبه 8 خرداد 1398 01:10 ب.ظ
سلام استادوقت بخیر.استاد دیروز به من گفتید شما وسواس فکری دارید ..بله من فهمیدم خیلی وسواسم یه چیزو بارها بررسی میکنم وبه خودم میگم مثلاتاحلاچندیدنو چندین بار چاپ کتابامو بررسی کردم که نکنه اشکال ایجاد بشه وکتاب من چاپش طبق سال نباشه یا مثلا هی میگم اگه کنکور ۹۹سبک سوالات عوض شد مثلا ادبیات که هر سال اولین سوالاتش لغته توکنکور۹۹یه دفعه عوض بشه سبکش غافلگیر بشم چی یامیگم توکنکور که تست بزنم ووارد پاسخ نامه کنم باید چن بار نگاه کنم که نکنه اشتباهی گزینه هارو پر کنم استادیه فکر دیگه هی میگم روز کنکور مشکلی پیش بیاد نتونم سرجلیه برم چی.. وچندینو چندین فکر از این گونه استاد لطفا بگید راه حل وکنترل این وسواسی چیه میترسم هرچه نزدیک کنکور بشم وسواسم بیشتر بشه کار دستم بده عموما راهش چیه که از شر وسواس خلاص شیم ودراخر یه چیز خیلی بدتر که انگیزمو میگیره اینه که احساس میکنم روز کنکور نمیاد واصلا کنکور واسه من نیست امیدوارم متوجهتون کردم از این قسمت اخر ودرنهایت راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم باتشکر..
پاسخ رضا جدیدی :
سلام درمان وسواس در چند خط نیست. حتما لازم است یکی دو ماه به طور کامل روی این مشکل صحبت شود و همزمان با درس خواندن این فرمول ذهنی تان را تغییر دهید. این رفتارها یک هفته ای ایجاد نشده است و مطمین باشید ریشه های ضخیمی در گذشته خودتان و الگوهای زندگی تان دارد. کل سبک تفکری شما باید از بین برود.
اما از مشاورتان بخواهید مراحل زیر را برایتان اجرا کند و همزمان با درس خواندن، حالتان خوب می شود:
1. تمام خاطرات و رفتارهایی که در آن ها رفتار وسواس گونه داشته اید را مشخص کنید.
2. نگرانی های تان را مشخص کنید.
3. ترس ها را مشخص کنید.
4. بدترین حالت ها را در نظر بگیرید.
5. در مورد افرادی که الگوهای شما هستند مثل پدر و مادر و خواهر و برادر و ... که آن ها هم وسواس هستند را مشخص کنید.
6. تصورات و تفکرات مو به موی خود را در مورد درس به درس و خود کنکور بیان کنید.
7. از وسواسی بودن چه امتیازاتی داشته اید؟ مثلا اگر وسواس نشان می دهید آرامش، حس دقیق بودن، حس کامل بودن، حس با اهمیت بودن، حس عمیق خواندن و ... به شما دست می دهد؟
8. انتظارات و توقع خود و دیگران از خودتان چیست؟
9. آیا وسواس فقط روی درس خواندن است یا وسواس روی چیزهای دیگر هم دارید؟ مثلا وسواس فراموش کردن، وسواس نظافت، وسواس چک کردن چندباره وسایل و... .
این موارد را باید مشاورتان بررسی کرده و پازل شخصیتی شما را بسازند و مطمین باشید با این مدل سوالات و پیدا کردن ریشه ها، از شر این رفتارهای آزار دهنده و وقت گیر و اتلاف کننده زمان و انرژی رهایی پیدا می کنید.
پاشا
چهارشنبه 8 خرداد 1398 11:58 ق.ظ
سلام اقای جدیدی، من وضعیت تحصیلی خوبی ندارم و دو ماه بعد اعزامم. می خواستم از الان و هنگام خدمت که دستم خالی میشه کتاب های نظام جدید رو ببرم با خودم بخونم، ولی اقای جدید احساس میکنم مغزم نکش شده، سنگین ترین موجود کره ی خاکی شدم. همه چی برام بی معنی میاد.بچه که بودم تو روستا هزار پا و قورباغه و مار تشریح می کردم با تیغ های حموم تیکه تیکه شون می کردم، از بچگی عاشق پزشکی بخصوص جراحی بودم، ولی دیگه چرخ زمانه برگشت. اقای جدید اگر راه حلی به نظرتون میرسه کمکم کنین تا به مقصودم برسم. با تشکر
پاسخ رضا جدیدی :
سلام وقت بخیر و نیکی. این افکار اثر محیطی است که در آن خدمت کرده اید و تفکرات سطح پایین حاکم بر آن جو روی شما اثر گذاشته است. بایستی سعی کنید ورودی های مغزتان را به جای اینکه با افراد سطح پایین پر کنید به دنبال این باشید که در خدمت تان با افراد سطح بالا مثل پزشکی که در بهداری است یا تحصیل کرده های خدمت پر کنید. کامل مشخص است که ورودی های شما کسانی هستند که سطح فکری پایینی دارند. موفق ترین باشید.
سه شنبه 7 خرداد 1398 10:30 ق.ظ
سلام استاد جدیدی وقت بخیر.ببخشید چن تاسوال داشتم
۱.اگر کسی پزشکی هر دانشگاهی قبول شود ولی نمرات قبولی دبیرستانش کم باشد مثلا به لطف مستمربیست قبول شده باشد چون من خودم الان بعضی از نمراتم هفت است ولی چون راه دور بودم مستمر بیست دادن بهم به همین جهت اینجور قبول شدم آیا امکان داره اگه پزشکی قبول شم به این نمرات گیر بدن یا بگن مدرکت معتبر نیست از راه دوره۲.ایا امکان داره کسی ثبت نام کنکورش باموفقیت انجام بشه ولی روز کنکور به دلیلی واشتباهی که از سازمان سنجش پیش اومده باشه کنکورش رو نذارن بده اصلا امکان همچین اشتباهی از سازمان سنجش وجود داره باوجود ثبت نام درست روز کنکور مشکلی پیش بیاد۳.اینکه من خیلی به گذشته فکر میکنم چگونه میتونم گذشته رو فراموش کنم راه درمانش چیه راهنماییم کنید اینکه گذشته رو خراب کردم خیلی اذیت میشم واقعا خیلی۴.استاد ایا تا کنکور ۹۹زمان خوبی باقی مونده برای موفقیت یانه۵.استاد در هنگام مطالعه زمان بگیریم یعنی اخر شب بدونیم چن ساعت درس خوندیم کار درستیه این یا خیرشرمنده سوالانم خیلی زیاد شد
پاسخ رضا جدیدی :
سلام وقت بخیر و نیکی.
1. هیچ کسی به نمرات دبیرستان شما کاری ندارد فقط باید مدرک را گرفته باشید. مثلا شما اگر رشته تجربی خوانده باشید باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داشته باشید. داشتن مدرک ها اجباری است ولی اینکه نمره اش کم است یا زیاد را کسی در دانشگاه از شما این چیزها را نمی پرسد. در ضمن مدارک مورد تایید آموزش و پرورش برای کل کشور و حتی خارج از کشور مورد تایید است.
2. هیچ اشتباهی از سمت سازمان سنجش برای هیچ داوطلب کنکوری رخ نمی دهد. سازمان سنجش عمری است که کار می کند و اشتباه معنی ندارد. شما ثبت نام می کنید و بر اساس ثبت نام تان سوالات و دفترچه چاپ می شود.
3. در مورد گذشته بارها گفته ام که باید پرونده های باز مغزتان را یک بار برای همیشه ببندید. کسانی که به گذشته فکر می کنند باید مسایل گذشته را حل و فصل کنند وگرنه یک عمر اذیت می شوند. البته شما علایم وسواس فکری را هم نشان می دهید چون دو سوال قبلی تان کمی نشانه های وسواس فکری است که این مورد را اگر داشته باشید آنگاه فکر کردن به گذشته با شدت و حجم بیشتری انجام می شود.
4. آیا 30 روز برای همه 30 روز است؟ منظورم این است که آیا همه کنکوری ها از زمانشان به یک اندازه استفاده می کنند؟ پس پاسخ سوال چهارم شما هم بله است هم خیر. بستگی به این دارد که شما چطور برنامه ریزی می کنید.
5. ساعت مطالعه به درد شما نمی خورد چون آن را مطالعه کرده اید شما باید به فکر زمان هایی که هیچ کاری نکرده اید باشید. اگر می خواهید چیزی را ثبت کنید زمان های استراحت و غیر درسی را ثبت کنید تا بتوانید آن ها را از بین ببرید. اینکه شما مدتی را درس خوانده اید چه اهمیتی دارد؟ مهم آن است که چه مدتی را درس نخوانده اید؟ آن را باید بررسی و حذف کنید. موفق ترین باشید.
فریبا
دوشنبه 6 خرداد 1398 12:13 ب.ظ
سلام اقای جدیدی خیلی تجربه جالبی بود توی این مطلب چون بهم ثابت شد که چرا این ها رو شما هیجانی میدونید نه انگیزشی و بهم یاد دادید که میشه چطوری هیجانشو بیشتر کرد اقای جدیدی من ایران نیستم توی مجارستان دندانپزشکی قبول شدم تازه کالجم تموم شده و از سپتامبر هم کلاسام شروع میشه و باید بخونم حدود دو ماهی میام ایران ولی اقای جدیدی من به شما نیاز دارم خیلی زندگیم شلوغه توی یکی از پرسشا به یکی گفته بودید وقتی به کتابخونه دانشگاه میریم اونایی که چن ساعته نشستن تکون نمیخورن همه دانشجوهای پزشکی دندون دارو هستن من اینو اینجا تجربه کردم دانشجوای روانشناسی با بهترین لباسا میان دانشگاه ولی دانشجوای پزشکی با اسلش و بدون توجه به ظاهر میان اقای جدیدی من میخوام مثل اروپایی ها بشم خیلی بهم فشار میاد من اینجا با چند روانشناس صحبت کردم ولی فایده نداره شما به درد من می خورید اقای جدیدی شما مشاور کنکور هستید قبول ولی مشاور زندگی هم هستید اینو توی مطالبتون ثابت کردید که میتونید به هرکسی کمک کنید و من از ته دل بهتون نیاز دارم ایا اجازه دارم منم توی روز پذیرشتون بهتون زنگ بزنم بخدا نمیدونید چقدر زندگیم شلوغه ممنون خیلی منتظر پاسخ تون هستم
پاسخ رضا جدیدی :
سلام وقت بخیر و نیکی. شما به بنده لطف دارید. بله عادت های مطالعاتی را می توانید در کتابخانه های دانشگاه تان مشاهده کنید. خیلی تجربه های مهمی در صحبت های شما بود به خصوص در مورد این که دانشجوی با لباس معمولی هستند و دنبال ظاهر نیستند چون وقت ندارند.
شما در صورت تمایل می توانید اول تیر تماس بگیرید تا شرایط زندگی تان را بررسی کنم. اگر اول تیر ایران نیستید می توانید از طریق hangouts.google.com به ایمیل من یعنی re.jadidi@gmail.com پیام بدهید تا با هم صحبت کنیم. فقط لطفا از نظر زمانی روز اول تیرماه یعنی June 22 باشد. موفق ترین باشید.
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.