کلبه مشاوره رضا جدیدی مشاوره تلفنی و برنامه ریزی تحصیلی و کنکور - روش برنامه ریزی رضا جدیدی

مشاوره تلفنی و برنامه ریزی تحصیلی و کنکور


راه های ارتباطی با رضا جدیدی: شماره تلفن ثابت: 34774341-086 شماره تلفن همراه: 09189580918


 با سلام و احترام. با توجه به اینکه بنده در هر سال فقط با 20 نفر کار می کنم و تاریخ پذیرش فقط در روز 1 تیرماه است، به همین جهت به اطلاع می رسانم که پذیرش مشاوره اینجانب پایان یافته است و پذیرش دیگری در طول سال نخواهم داشت. با تشکر از شما مخاطبین محترم کلبه مشاوره.

مدارک تحصیلی و دوره های طی شده رضا جدیدی چیست؟ رضا جدیدی دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس تهران در رشته ریاضی زیستی (BioMath) می باشد. (این رشته در ایران مقطع دکتری ندارد و آخرین مدرک این رشته در کشورمان کارشناسی ارشد می باشد). 
مرا یک همیار بنامید: بنده یک روانشناس نیستم، بلکه مرا همیار بنامید. همیار ها در جهان افرادی هستند که بر اساس مطالعات جهتمند و شخصی روی یک موضوع به سواد می رسند و به افراد کمک می کنند و در اثر تجاربی که دارند باعث ایجاد پیشرفت های موفقیت آمیزی در آنان می شوند. من خود را یک همیار می دانم، فردی که بعد از یادگرفتن مدل سازی های ریاضی در دانشگاه، سعی کرده است تا به صورت انفرادی روی مغز مطالعه کند و آن را بشناسد.
من همیار هستم و در کنار شاگردم قرار می گیرم تا به کمک علم و تجربه، مشکلات پیش رویش را حل کرده و زمینه را برای تحصیل راحت تر فراهم کنیم. او را نسبت به عادت های غلط، افکار منفی، طرز تفکرش، ترس ها، استرس ها و همچنین رفتارهایی که مغزش وادار به انجامش می کند، آگاه کنم. در کنارش قرار می گیرم تا برنامه ریزی درسی دقیق و اصولی که چیده ایم را اجرا کند و همیارش می شوم تا قدم به قدم پیشرفت ها را آغاز کنیم. 
من یک همیارم یعنی کسی که سواد و تجربه اش را نه از طریق تحصیل در رشته روانشناسی، بلکه با مطالعه در کتابخانه شخصی و تجارب سال ها کار کردنش بدست آورده است و سعی می کند از طریق ایجاد یک رابطه همیاری نوین که امروزه در جهان به عنوان یکی از کارآمدترین روش های پیشرفت  روحی و شخصیتی شناخته می شود به زندگی شاگردانش جهت بدهد. 
آیا همه به مشاوره نیاز دارند؟ هرگز نمی گویم که هر دانش آموز یا داوطلب کنکور نیاز به  یک مشاور دارد. مشاور وظیفه دارد راه های درست و اصولی را بیاموزاند، از نظر روحی و روانی تغییر و نگرش ایجاد کند و تفکرات اشتباه و غلط و همچنین موانع فکری را برطرف نماید. او نگرشی نو از موفقیت ارایه می دهد و  وظیفه اش همراهی و همدلی با دانش آموز یا داوطلب کنکور در طی این مسیر است.
صحبت هایی که شاید نشود به کسی گفت را به مشاور می توان گفت و او راه حل هایی برای مشکلات درسی و غیر درسی در اختیار فرد قرار می دهد تا زمان خود را مدیریت کند و از برنامه درسی مشاور که حاصل تجارب و مطالعاتش استفاده کند و دیگر لازم نباشد که دانش آموز یا داوطلب کنکور با آزمون و خطای روش های مختلف بخواهد حرکت کند ولی آنچه اهمیت دارد نظر خود شخص است که آیا به مشاور نیاز دارد یا خیر؟ هیچ اجباری به داشتن مشاور نیست. اگر نیاز دارید، مشاور انتخاب کنید و اگر نه، خودتان به مسیر ادامه دهید. 
چرا اسم و عکس شاگردان رضا جدیدی و رتبه هایشان روی سایت نیست؟ نکته دیگری که لازم می دانم  توضیح دهم در مورد اسم و عکس شاگردان سال های گذشته است. بنده هرگز این کار را نخواهم کرد که عکس و رتبه و نام شاگردان سال های گذشته خود را در سایتم نشان دهم به بهانه اینکه من همیار خوبی هستم. 
هر انسانی برای خودش فلسفه ای دارد که با آن فلسفه، فکر می کند، کار می کند، حرف می زند و در یک کلام زندگی می کند. فلسفه ام در همیاری این نیست که بخواهم عکس و رتبه و نام فردی را روی سایتم بگذارم. از نظر بنده عکس و رتبه گذاشتن روی سایت باعث می شود تا دانش آموزان و داوطلبان بر اساس احساس خود تصمیم بگیرند و این موضوع از نظرم اخلاقی نیست که با عکس و نام و رتبه، باعث شوم، فردی مرا بر اساس احساس انتخاب کند. 
بنده  علاقمندم معیار انتخاب شدنم توسط افراد، منطقشان باشد. وبلاگ کلبه مشاوره و پرسش و پاسخ ها و صحبت با بنده در اختیار شماست. باز هم تاکید می کنم این فلسفه و دیدگاه شخصی بنده است و اصلا هم اصراری ندارم که درست می گویم فقط بر اساس اصول اخلاقی که پذیرفته ام، زندگی می کنم.   
با سایر مشاوران و همیاران صحبت کنید: موضوع دیگر این است که خواهش می کنم اگر تصمیم گرفته اید که بنده را به عنوان همیار خود برگزینید لطفا لطفا لطفا همه مشاوران دیگر را هم بررسی کنید. علاقمندم فردی که قرار است با هم در مسیر کنکور کار کنیم و بعد از کنکور نیز تا عمری برایم باقی است در عرصه دانشگاه و پژوهش نیز با یک دیگر ارتباط داشته باشیم، همه مشاوران را بررسی کرده باشد. 
بنده برای همه مشاوران و همکاران زحمت کش خود احترام قائلم و معتقدم هر انسانی بر اساس سواد و مطالعاتش، مسیر خاص خود را دارد و خدا را شاکرم که دانش آموزان و داوطلبان کنکور این فرصت را دارند تا با همه مشاوران آشنا شوند و سپس با تفکر انتخاب کنند.
اصول اولیه برنامه ریزی رضا جدیدی: روش و الگوی برنامه ریزی ام ساعتی نیست. همانطور که تجربه شخصی خودتان هم نشان داده است، ساعتی بودن برنامه به معنای اجرایی نشدن آن است و همین موضوع باعث از بین رفتن زمان و انگیزه های فرد می شود. مدیریت زمان و بهره گرفتن از آن نیازمند آن است که برنامه ما زمان را در اختیار بگیرد نه آنکه زمان فعالیت ها و برنامه ما را تعیین کند.
هر برنامه ریزی برای کنکور دو معیار دارد. اول؛ معیارها و استانداردهای عمومی است که لازم است در برنامه ریزی همه افراد  رعایت شود به طور مثال شیوه مطالعه درس ها، شیوه مرورهای صحیح، شیوه تست زنی، مدیریت زمان، روش خلاصه نمودن هر درس ها. دومین معیار، خصوصیات فردی است که در برنامه آن فرد، طراحی می شوند تا برنامه او را شخصی سازی نماید. قدرت یادگیری، توانایی های روحی و شخصیتی، ذهنیت از درس ها، نقاط قوت و ضعف درسی، از جمله این خصوصیات فردی است.
در برنامه هایی که برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور طراحی می کنم لزوم رعایت این دو مورد را به شدت مد نظر دارم. به همین منظور است که در جدول شناخت (جدول زیر)، به ارزیابی و بررسی این پارامترها می پردازیم تا در برنامه ریزی هایمان از آن کمک بگیریم.
نکته دیگر، این است که وقتی در مورد توانایی ذهنی و شخصیتی فرد اطلاعات دقیق بدست آوردم، در گفت و گوهای روزانه خود با آن ها علاوه بر بررسی شرایط درسی آن روز، به صحبت در خصوص موضوعاتی که از نظر روحی و روانی به آن نیازمند هستند تا شرایط روحی و شخصیتی شان را بازسازی و تقویت نماییم و باروهای غلطی که در خصوص خود و توانایی های فردی خویش دارند را اصلاح نماییم، از اطلاعات این جدول کمک می گیریم.
فرآیند شناخت دانش آموز یا داوطلب کنکور توسط رضا جدیدی چگونه صورت می پذیرد؟ افرادی که خود را برای کنکور آماده می کنند را نمی شود بر اساس معدل مورد شناخت و ارزیابی قرار داد. اگر بخواهیم فرض کنیم که معدل بالا نشانه با سواد بودن است آنگاه مثال های فراوانی خواهیم یافت که شخص با معدل بالا نمی تواند سواد متناسب با معدل خود را ارایه دهد و برعکس، اگر فرض کنیم که معدل کم نشانه بی سوادی است آنگاه مثال هایی وجود دارند که شخص به علت یک اتفاق مانند بیماری، فوت یکی از عزیزان، افت مقطعی در تحصیل و بی انگیزگی  نتوانسته معدل خوبی بگیرد ولی در یادگیری توانایی بالایی دارد. 
به همین منظور برای آنکه  الگوی علمی را برای شناخت افراد در برنامه ریزی داشته باشیم پارامترهای جدول شناخت را در مورد هر یک از دانش آموزانی که می خواهند همیارشان باشم، مورد تحلیل و بررسی قرار خواهم داد. اساس برنامه ریزی و روش کاری با هر دانش آموز و داوطلب کنکور بر اساس تحلیل و شناخت شرایط شخصی اوست که در این جدول مشخص می شود. به کمک این جدول  به درک دقیقی از همه ابعاد روحی، ذهنی و درسی او برسم و سپس  برنامه ریزی درسی و همچنین ارتباط همیاری برای رشد وتقویت ابعاد فردی با او را طراحی نمایم.
جدول شناخت:
 پارامترها و معیارها نیاز به رفع اشکال نیاز پایه ای متناسب برای کنکور
 قدرت یادگیری دروس مسئله محور   
 قدرت یادگیری دروس مفهوم محور   
 قدرت یادگیری دروس متن محور   
 برداشت های ذهنی از شرایط روحی خود   
 هدف گذاری   
 ذهنیت از درس ها   
 نقاط ضعف و قوت در درس های مختلف   
 توانایی های روحی و فردی   
 فراموشی مطالب درسی   

مزیت های برنامه ریزی روش رضا جدیدی:هر کسی که برنامه ریزی می خواهد کند بایستی بداند اگر آن برنامه را انجام دهد چه قابلیت ها و دستاوردهایی را بدست می آورد. لیست زیر؛ مزیت هایی است که برنامه ریزی من برای دانش آموز یا داوطلب کنکور ایجاد می کند:
  • تمام کردن کل دروس کنکور در سه ماه اول (دهم، یازدهم، دوازدهم برای نظام جدید و دروس دوم و سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی برای نظام قدیم) همراه  با آموزش روش درست و اصولی مطالعه برای هر درس در سه ماه اول
  • آموزش و پیگیری روش های صحیح مطالعه هر درس کنکور 
  • آموزش و پیگیری روش خلاصه نویسی ویژه هر درس با توجه به جنس آن درس 
  • آموزش و پیگیری روش درست مرور هر درس
  • ایجاد چرخه مرور برای درس ها از همان روز اول
  • آموزش و پیگیری روش درست تست زنی درس به درس
  • ایجاد فرصت های رفع اشکال روزانه به منظور تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت
  • بیشتر از 30 بار مرور فصل ها از روز 1 تیرماه تا روز کنکور
  • ایجاد چرخه تست زنی آموزشی سه ماه اول 
  • چرخه تست زنی 10 روز یکبار در سه ماه دوم 
  • چرخه تست زنی 6 روز یک بار در سه ماه سوم 
  • چرخه تست زنی دفترچه ای در سه ماه چهارم به صورت روزانه 
  • جلو افتادن از رقبا به دلیل تمام شدن درس ها در سه ماه اول و افزایش تسلط با چرخه های مرور و تست منظم و با فاصله کم 
  • هر روز با هم ارتباط تلفنی داریم و راس ساعتی که هماهنگ می کنیم، با شما تماس می گیرم
  • ارایه مشاوره روزانه رفتارهای روحی به منظور شناخت مغز و ارتقای کیفیت زندگی و سبک زندگی 
  • ارایه مشاوره روزانه تحصیلی به منظور از بین بردن عادت های غلط مثل وسواس مطالعاتی و جایگزینی رفتارهای درست یادگیری 
  • انتخاب رشته صحیح بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری 
دوره پیش نیاز قبل از برنامه ریزی اصلی: یکی از نگرانی های جدی افراد در کنکور، ترس از درس هایی است که در آن ضعف جدی دارند یا آن درس را فراموش کرده اند و به همین منظور، قبل از آنکه برنامه سه ماه اول را شروع کنیم یک دوره پیش نیاز یا باز سازی اطلاعات را اجرا خواهیم نمود. مدت زمان این دروه پیش نیاز به حجم مطالب مورد بازسازی و قدرت یادگیری فرد بستگی دارد که با توجه به سبک برنامه ریزی این دوره و روش های یادگیری که آموزش خواهم داد در کمتر از دو ماه قابل اجراست. وجود این دوره پیش نیاز باعث می شود تا یک یادگیری اصولی و متناسب با نیازمان در کنکور برای درس هایی که ضعف یا فراموشی مطالب آن، جدی است به وجود آوریم و دغدغه و استرس ناشی از آن ضعف یا فراموشی از بین برود.
لازم به ذکر است که این دوره برای همه اجرا نمی شود فقط افرادی که با گفت و گویی که با هم داریم و طبق پارامترهای جدول شناخت، نیازمند این دوره باشند، برایشان اجرا خواهیم نمود. برای افرادی که پیش نیاز را اجرا کنم قطعا کاری می کنم که از برنامه ریزی سه ماه اول عقب نمانند و ترکیبی کار می کنیم.
برنامه ریزی سه ماه اول: اولین قدم برای هر داوطلب کنکور این است که بتواند دروس کنکور را در کمترین زمان ممکن جمع کند. موضوع مهم این است که ما برنامه ای را اجرا کنیم که بتوان این درس ها را در همان سه ماه اول تمام کرد. این سوال مطرح می شود که چرا باید در سه ماه اول کار این درس ها را یکسره کرد؟ 
چه اشکالی پیش خواهد آمد اگر مدت زمان تمام کردن این درس ها، شش ماه یا نه ماه باشد؟ پاسخ مشخص است؛ هرچه درس ها را دیرتر تمام کنیم آنگاه تعداد مرورها، رفع اشکال ها و تنوع تستی مان کمتر خواهد شد و نمی توانیم برنامه جمع بندی خود را زودتر شروع کنیم. در کنکور، تعداد مرورها و فاصله کم بین هر دوره مرور بسیار مهم است زیرا درس ها، فرار هستند.
هرکسی بخواهد به صورت عادی درس بخواند و درس هایش را در شش ماه یا نه ماه یا بیشتر از این مدت، خلاصه کند قطعا در مرور دچار مشکل می شود. اگر به تست های کنکور دقت کنید متوجه خواهید شد که سوالات این رشته، بسیار متنوع است برای همین اگر قرار باشد خیلی آهسته درس ها را تمام کنید پس فرصت کافی برای اینکه تنوع تستی داشته باشید را نخواهید یافت و همین باعث کاهش تسلط تان روی تست زنی خواهد شد. 
از سوی دیگر، رفع اشکال مهم ترین بخش یک برنامه است که اگر درس ها را در کوتاه مدت، جمع نکنیم آنگاه فرصت کافی برای رفع اشکال هم نخواهیم یافت و فرایند مطالعه مان دچار مشکل خواهد شد. دلیل دیگر که از تمام دلایل بالا مهم تر است و آن هم انگیزه ای است که از تمام کردن درس ها در سه ماه اول می گیریم. 
وقتی در همین سه ماه؛ درس ها را مطالعه، خلاصه و 5 بار مرور می کنیم و تست های کنکور 7 سال گذشته را در رشته خودمان تحلیل می کنیم، باعث می شود تا زیر بنای محکمی برای کنکور بسازیم و از رقبای خود جلو بزنیم. لیست کارهایی که در سه ماه اول انجام می دهیم به شرح زیر است:
1. اتمام دروس کنکور در سه ماه اول با آموزش روش مطالعه هردرس
2. خلاصه برداری صحیح و موثر در همین سه ماه اول
3. آموزش روش های مرور در همین سه ماه اول
4. ایجاد چرخه مرور از روز اول مطالعه و برنامه ریزی
5. دست یابی به پنج بار مرور در همین سه ماه اول
6. آموزش روش های تست زنی و تحلیل در همین سه ماه اول
7. تحلیل و بررسی تست های کنکور 7 سال اخیر رشته مان در همین سه ماه
8. رفع اشکال روزانه مشکلات درسی مشخص شده در آن روز
نکته مهم یک: در سه ماه اول، در آزمون های آزمایشی شرکت نمی کنیم زیرا طبق برنامه، همه دروس را می خوانیم و خلاصه می کنیم و تست های کنکور سراسری 7 سال اخیر را می زنیم. اگر قرار باشد آزمون شرکت کنید که تمام وقتتان صرف آزمون می شود. لذا شرکت در آزمون آزمایشی در سه ماه اول امکان پذیر نیست و می خواهیم به جای اتلاف زمان در کنکورهای آزمایشی کاری کنیم که هم درس ها بسته شوند هم از رقبای خود جلو بزنیم. اهداف سه ماه اول ما باعث می شود تا تفاوت زیادی با بقیه ایجاد کنیم و سه ماه اول زمانی است که باید کار کنکور را یکسره کنیم.
نکته مهم دو: دانش آموزانی که پایه دوازدهم را هنوز نگذرانده اند، شاید این سوال برایشان ایجاد شود که آن ها چطور باید درس های دوازدهمی که تا به امروز نخوانده اند را در همان سه ماه اول در کنار باقی درس ها تمام کنند. جای نگرانی وجود ندارد برای این افراد هم روش مشخصی وجود دارد تا بتوانم کاری کنم که آن ها از رقبایشان جلو بیفتند.
برنامه ریزی سه ماه دوم: وقتی سه ماه اول را تمام کرده و وارد سه ماه دوم می شویم، در چه شرایطی هستیم؟ تمام درس های کنکور را مطالعه کرده ایم، خلاصه های هر درس را ساخته ایم و هر درس را 5 بار مرور کرده ایم و تست های کنکور سراسری 7 سال اخیر را تحلیل نموده ایم. 
حالا این دستاوردها داریم پس در سه ماه دوم به مکمل هایی نیاز داریم تا اولا از این دستاوردها محافظت کنیم و دوما به تسلط و تنوع تست زنی خود اضافه کنیم. اولین عملیات ما این است که باید به فکر یک چرخه مرور باشیم زیرا مرور در کنکور، حرف اول و آخر را می زند. 
این همه زحمتی که در سه ماه اول کشیده ایم و درس ها را با مرور و تست بسته ایم حالا باید در سه ماه دوم، چرخه ای را طراحی کنیم که بتوانید هر 10 روز یک بار، فصل های مختلف را دوره و مرور کنید و به این شیوه، تسلط خود را با تکرارهای پی در پی، حفظ می کنیم. در گام بعدی؛ با توجه به اینکه درس ها را در سه ماه اول خوانده ایم و برای سه ماه دوم نیازی به جزوه نویسی و خلاصه کردن نداریم در نتیجه وقت مناسبی برای تست زنی متنوع و تحلیلی خواهیم داشت. 
چرخه تست زنی 10 روز یک بار به روش تحلیلی که درس به درس آموزش می دهم برای این منظور طراحی شده است. تست زنی آموزشی و ایجاد شبکه اطلاعاتی بین خلاصه ها و تست ها از جمله روش هایی است که در این سه ماه می آموزیم و با هم تمرین می کنیم.
از سوی دیگر چرخه رفع اشکال و از بین بردن مشکلات درسی نیز در سه ماهه دوم به قوت خودش باقی است زیرا یکی از مهم ترین روش های افزایش درصدهای کنکور این است که اشکالات درسی خود را به نقطه قوت تبدیل کنیم. لیست کارهایی که در سه ماهه دوم انجام می دهیم به شرح زیر است: 
1. ایجاد چرخه مرور هر ده روز یک بار برای هر فصل به صورت مفهومی  برای بالا بردن مرورها و حفظ شدن درس ها
2. طراحی چرخه تست زنی هر ده روز یک بار برای هر منبع به روش برای افزایش تسلط و عمیق کردن آموخته ها
 3. تحلیل رفع اشکال روزانه مشکلات درسی مشخص شده در آن روز  برای تبدیل نقاط ضعف به قوت و افزایش درصدها
یک سوال مهم: چرا در سه ماهه دوم در کنکور آزمایشی شرکت نکنیم؟ از نظر برنامه، هیچ مشکلی برای شرکت در کنکور آزمایشی از سه ماه دوم وجود ندارد ولی به این پارامترها دقت کنید: فرار بودن درس ها، تنوع تست ها، سلیقه ای بودن سوالات کنکور. برای همین اگر کسی به دنبال ایجاد یک شرایط درست برای کنکور باشد حتما لازم است که در سه ماهه دوم به اهدافی که در بالا نوشتم توجه کند و شرکت در کنکور آزمایشی برای او دستاوردی نخواهد داشت.
اگر او به جای اینکه بخواهد از دیگران تقلید کند و بگوید چون همه کنکور آزمایشی می دهند ما هم برویم کنکور بدهیم کافی است به این فکر کند که چه چیزی بیشتر به او کمک می کند؟ شرکت در کنکور آزمایشی را با دستاوردهایی که به عنوان لیست کارهای سه ماهه دوم نوشته ام مقایسه کنید.
کنکور، ظرافت های خودش را دارد و می بایست برنامه ریزی کاملا بر اساس افزایش تسلط روی مطالب درسی و بالا بردن تنوع تستی باشد. در سه ماه دوم به جای آنکه بخواهیم وقت خود را روی کنکور آزمایشی بگذاریم و دستاورد ناچیزی داشته باشیم؛ سعی می کنیم اهدافی را ایجاد کنیم که تسلط مطالب و تنوع تستی مان را افزایش دهد. ما نمی خواهیم تقلید کنیم بلکه می خواهیم کاری را انجام دهیم که بیشترین استفاده را از زمان خود ببریم.
نگران هنر آزمون، مهارت های سرجلسه نباشید زیرا  در روش برنامه و تست زنی خود این مهارت ها را آموزش داده و هر روز تمرین می کنیم
برنامه ریزی سه ماه سوم: شش ماه از برنامه ریزی ماه گذشته است و دستاوردهایی که تا به امروز داشته ایم این است که درس های کنکور را با روش 10 روز یک بار مرور کرده ایم و اطلاعات ترکیبی از هر فصل را در ذهن خود ثبت کرده ایم از سوی دیگر، به دلیل چرخه تست زنی 10 روز یک بار توانسته ایم با روشی که برای تحلیل تست های به شما آموزش داده ام به تنوع تستی خود اضافه کنید و تسلط خوبی روی تست های کنکور بدست آورید.
در چنین شرایطی همه چیز برای حضور در کنکور آزمایشی مهیا است پس در کنکورهای آزمایشی دی ماه به بعد، شرکت می کنیم اما نحوه شرکتمان با بقیه، تفاوت هایی دارد. اولا اینکه ما برای کنکور آزمایشی درس نمی خوانیم یعنی چه؟
 یعنی کاری به بودجه بندی معرفی شده برای آزمون ها نداریم و به صورت جامع درس می خوانیم زیرا همه درس ها را خوانده ایم و مرور و تست زنی داشته ایم پس بایستی با نگاه آزمون جامع در این آزمون ها شرکت کنیم هرچند که این آزمون ها بودجه بندی مشخصی دارند ولی به بودجه بندی توجه نمی کنیم و خود را به صورت جامع برای این آزمون ها آماده می کنیم و این دلیل برتری ما نسبت به بقیه است.
دومین تفاوت در این است که بعد از کنکور آزمایشی تحلیل تست به تست انجام می دهیم به صورتی که بدانیم مشکلات درسی و مفهومی مان در چیست و برنامه بعد از آزمون خود را طوری تغییر می دهیم که روی این موارد به تسلط برسیم در حالیکه بقیه نمی توانند بعد از آزمون روی اشکالات خود برنامه ریزی کنند زیرا آن ها طبق بودجه بندی پیش می روند و بعد از هر آزمون باید به فکر آزمون بعدی باشند ولی ما جامع درس می خوانیم و فرصت کافی برای رفع اشکال و تست زنی روی ایرادهای درسی خود داریم. در واقع سه ماه اول و دوم را زحمت کشیدیم که به این قدرت برسیم.
 سومین تفاوت ما این است که خودمان نیز در خانه کنکور آزمایشی می دهیم. یعنی با استفاده از کنکورهای آزمایشی جامع سال های قبل، در خانه نیز کنکور می دهیم تا روند آزمون دادن مان به صورت حرفه ای و با تحلیل پیش برود و همین باعث می شود تا تعداد کنکورهای آزمایشی جامع و شبیه کنکوری که می دهیم بیشتر باشد و از این حیث نیز خود را بهتر برای روز کنکور آماده می کنیم.
چهارمین تفاوت مان از حضور در کنکور آزمایشی این است که هنر آزمون دادن را تمرین کنیم. هنر آزمون به مجموعه از روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که موجب مدیریت زمان سرجلسه آزمون، نشستن طولانی مدت، ترتیب و چیدمان تست ها، آموزش مواجه شدن با غافلگیری های سرجلسه آزمون، تکنیک پاسخ گویی سوالات و از بین بردن ترس ها و استرس های آزمونی می شود.
در برنامه ریزی سه ماه سوم توجه ویژه ای به آموزش حرفه ای این موارد خواهیم داشت تا بتوانیم مرحله تبدیل سواد به تست را در جلسه آزمون به خوبی انجام دهیم. به جز اینکه در سه ماه سوم، کنکور آزمایشی می دهیم؛ به مرور و تست زنی هم توجه می کنیم زیرا می خواهیم روند خوب شش ماه قبل را حفظ کنیم. 
از این رو، چرخه مرور ده روزه و چرخه تست زنی شش روز یک بار را ایجاد می کنیم تا با این دوره های فشرده به تعداد مرورها و تست های خود اضافه کنیم و به تسلط بیشتری نسبت به قبل برسیم. در ضمن رفع اشکال های روزانه خود را نیز همچنان در برنامه داریم و فراموش نمی کنیم که رفع اشکال به درصدهای مان اضافه می کند. لیست اهداف سه ماه سوم به شرح زیر است:
1. ایجاد چرخه مرور فشرده ده روز یکبار متناسب با توان های یادگیری
2. طراحی چرخه تست زنی سرعتی شش روز یک بار
3. ارایه تست های مکمل برای تست های کنکور توسط رضا جدیدی
4. شرکت در آزمون های آزمایشی
5. آموزش هنر آزمون دادن و تست زنی ترکیبی
6. تحلیل کنکورهای آزمایشی به صورت تست به تست
7. تحلیل کارنامه کنکورهای آزمایشی
8. رفع اشکال روزانه مشکلات درسی مشخص شده در آن روز
برنامه ریزی سه ماه چهارم: در آغاز برنامه ریزی سه ماه چهارم، در شرایطی هستیم که نیاز به افزایش مرورها نسبت به قبل داریم زیرا هرچه از این مرحله به بعد مرور کنیم کاملا چسبیده به کنکور است و به خوبی در ذهن خویش جای می دهیم و به اصطلاح هرچه مرور در سه ماه چهارم می کنیم به طور دقیق در کنکور قابل تبدیل شدن به درصد هستند. 
با توجه به این شرایط و تسلطی که در برنامه های قبلی بدست آورده ایم حالا مرور را به شیوه قبل ادامه می دهیم و تمام درس های کنکور را هر 10 روز یک بار مرور کنیم و این همان تسلطی است که در تک تک برنامه ها به دنبال ایجادش بودم.
در واقع تمام برنامه ها را اجرا کردیم تا به این شرایط برسیم زیرا این مرورهای بعد از عید نوروز روی نتیجه کنکورمان به صورت مستقیم اثر می گذارد و همه کارهایی که در ماه های قبلی کرده ایم به این دلیل بوده است که بعد از عید نوروز به شرایطی برسیم که مرورهای مان با نظم قبلی ادامه پیدا کند.
روند تست زنی خود را در سه ماه چهارم کاملا دفترچه ای و چسبیده به هم انجام می دهیم. ترکیبی از تست های کنکور سال های گذشته به اضافه تست های کنکورهای آزمایشی با کیفیت و همچنین تست های مکملی که خودم طراحی کرده ام را به صورت دفترچه ای در کل سه ماه چهارم پاسخ می دهیم و سه ماه آخر را به طور کاملا مشابه با کنکور سراسری تست می زنیم و این از نقاط قوت ماست که می توانیم تمام سه ماه آخر را به صورت دفترچه ای و جامع تست بزنیم و دستاوردی است که به دلیل مسیر درستی که طی کرده ایم، حاصل شده است. 
کنکورهای جامع نیز در سه ماه چهارم شروع می شوند و با شرکت در آن ها علاوه بر تمرین هنرهای آزمون دادن روی تست به تست هم کار می کنیم و همزمان برنامه تست زنی روزانه نیز داریم، زیرا هر نوع تستی که در سه ماه چهارم می زنیم به صورت مستقیم در کنکور و درصدمان اثر می گذارد.
از تست های مدل و تیپی کنکور در سه ماه چهارم به خوبی بهره می بریم و روی این تست ها بسیار کار می کنیم و در یک برنامه جمع بندی اصولی به تحلیل و بررسی این تست های مدل کنکور می پردازیم و همچنان فرآیند رفع اشکال روزانه خود را در برنامه داریم و از این بخش مهم برنامه ریزی غافل نخواهیم شد.
بنابراین روندی که از ماه اول شروع شد، شرایطی را ایجاد کرد تا بتوانیم برنامه ای متفاوت، اصولی و با دستاوردهای مشخص را اجرا کنیم. این مسیری است که من بر اساس سواد و تجربه خودم برای کنکور اجرا می کنم. اهداف برنامه ریزی سه ماه چهارم، به صورت تیتروار چنین است:
1. افزایش تنوع تست زنی با ارایه تست های مکمل
2. رفع اشکال روزانه مشکلات درسی مشخص شده در آن روز
3. کار بر روی تکنیک های آزمون دادن
4. ادامه شرکت در کنکورهای آزمایشی
5. تحلیل کارنامه ها و بیرون کشیدن مشکلات درسی
6. اجرای برنامه جمع بندی
7. ارایه تست های برگزیده و تیپ بندی از هر فصل و تحلیل آن
مشاوره رضا جدیدی غیر حضوری و به صورت تلفنی است: امروزه اهمیت زمان، مدیریت و استفاده بهینه از وقت آنقدر اهمیت پیدا کرده است که سال های سال است که آموزش از راه دور مورد استفاده مردم است. خدمات همیاری نیز از جمله خدماتی است که در بستر آموزش از راه دور مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد و اینک شرایط برای کسانی که می خواهند وقت خود را ذخیره کرده و بدون هیچ گونه اتلاف زمانی، مشاوره دریافت نمایند، به خوبی فراهم شده است لذا خدمات همیاری رضا جدیدی به همین منظور به صورت غیر حضوری و برای کلیه شهرهای ایران ارایه می گردد، بنابراین رضا جدیدی از کلیه شهرهای ایران شاگرد می پذیرد. کلبه مشاوره به مدیریت رضا جدیدی در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.
محل سکونت رضا جدیدی کجاست، همچنین شرایط پذیرش مشاوره او به چه صورت است؟ محل سکونت رضا جدیدی در استان مرکزی، شهر اراک، خیابان امام خیابان شهید حسنی بعد از کوچه سعادت طبقه دوم کد پستی 3816633894 می باشد. مشاوره تحصیلی و کنکور توسط رضا جدیدی به صورت غیر حضوری است به همین دلیل از تمام شهرهای ایران برای مشاوره، دانش آموز می پذیرد. تعداد دانش آموزان رضا جدیدی برای هر سال تحصیلی 20 نفر است. شرایط و روش پذیرش به شرح زیر است:
1. رضا جدیدی هر روز تماس می گیرد.
2. صحبت ها در مورد برنامه و همچنین رشد روحی و روانی می باشد
3. همه مشکلات درسی و غیر درسی را به رضا جدیدی می توانید بگویید
4. سیستم ورود و خروج توسط نرم افزار هنگوت برای کنترل مطالعاتی
5. کنترل مدیریت زمان رضا جدیدی به فعالیت هایتان توسط هنگوت
6. در مورد مغز و عملکرد آن روی مطالعه صحبت می کنیم
7. درباره عادت های غلط مطالعاتی و از بین بردن آن ها صحبت می کنیم
8. رضا جدیدی فقط در اول تیر هر سال 20 نفر برای کنکور می پذیرد
9. برای پذیرش می توانید یک پیامک با عنوان «برنامه ریزی» به شماره 09189580918 ارسال کنید.
10. تعیین زمان توسط رضا جدیدی برای تماس جلسه تلفنی روز اول تیرماه
11. بررسی شرایط درسی، روحی و هدف گذاری شما توسط رضا جدیدی در تماس تلفنی
12. پرسش های شما در خصوص شرایط برنامه ریزی رضا جدیدی 
13. ارایه اطلاعات در مورد سابقه درسی
14. توضیحاتی در مورد شرایط مطالعاتی و عادت های برای مطالعه دارید
15. ارایه توضیحاتی که توسط شما به ارایه مشاوره بهتر کمک می کند
16. در صورت توافق طرفین، برنامه ریزی و مشاوره شروع می شود
17. رضا جدیدی هیچ شرطی برای پذیرش به جز هدفمند بودن شما ندارد

 برای مطالعه ضمانت برنامه ریزی رضا جدیدی روی عبارت داخل گیومه کلیک کنید. «صفحه ضمانت برنامه ریزی رضا جدیدی»

 کلبه مشاوره به مدیریت رضا جدیدی در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.